Cat Ba a vietnamské vlaky

Bus: Cát Bà město (14:00) – Cát Bà přístav (14:30)
Loď: Cát Bà přístav (14:45) – Haiphong (16:50)
HP 2: Haiphong (18:40) – Hanoj (21:05)

Po včerejším PPPP jsme si královsky užívali pláží, moře, mušliček a celkového vědomí, že dva dny nikam nemusíme jet.

Zpátky na pevninu jsme to vzali přes Haiphong, zejména proto, abychom si i ve Vietnamu užili cestu vlakem. Do Haiphongu nás vzala malá lodička pro zhruba 20 lidí. Ačkoliv Haiphong je milionová metropole, nádraží odpovídá takové kapku větší stanici na průměrné české lokálce. Vietnamské železnice mají úzký rozchod 1000 mm, není zde ani metr elektrifikovaných tratí, zkrátka dodnes žijí z toho, co jim tam postavili Francouzi v době kolonizace. Vietnam samozřejmě má velkolepé plány na přerozchodování své sítě na normální rozchod, propojení s Laosem a Kambodžou a dokonce i společně s Čínou projektuje VRT z Kantonu přes Hanoj do Ho Či Minu. Jenže sliby se slibují, voda teče a zatím jediným hmatatelným výsledkem je krátký úsek 1435 mm+1000 mm splítky z čínských hranic do Hanoje.

Náš vlak do Hanoje táhne čtyřnápravový diesel (taková menší obdoba českého kocoura), za ním je dunící dieselagregátový vůz napájející vlak elektřinou a deset osobních vozů. Vozy první třídy mají klimatizaci, druhá a třetí třída (rozdíl je neznatelný) je koženka bez klimatizace. I přes žalostný stav železničního svršku vlak nabírá rychlost kolem 60–70 km/h, což je stále více nežli auta na souběžné čtyřproudé „dálnici“.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>